søndag, juni 02, 2013

Et hint?

Kjøpte stor flaske saft. Sjekker selvsagt at det er vanlig appelsin og ikke noe sydhavssmaker (like vellykket som juice med klumper) eller annet dill som produsenter tror folk vil ha.  Mistenker at de ikke tror det, men egentlig bare gjør en feil på fabrikken og gjør det beste ut av det.  . Den er gul og det står jo APPELSIN med stor skrift.  Skal være trygg den.  Men neida. Skal ikke rare smaksløkene til å kjenne at noe er alvorlig galt med den appelsinen.  Og jada... sjekk etikett en gang til.  Nederst i høyre hjørne der. . Et hint av pasjonsfrukt? Jo takk.  Skal det være et glass brus med en dash parafin?  Det er ikke et hint når det smaker alt annet enn appelsin.  Hva med litt større skrift?  Rett og slett en advarsel?  Jeg mener. ..kokosnøtter er merket med 'kan inneholde spor av nøtter' - no shit, Sherlock. Men her velger de å sette en liten hyggelig notis på flasken som om det skulle være en koselig overraskelse?  Jeg er sikker på at det ikke var med intensjon engang.  En eller annen på funfabrikken har mest sannsynlig ikke tørket av rørepinnen før han begynte på appelsin og vips.. et hint av pasjonsfrukt.  Noen som har lyst på saft eller?  Jeg spanderer de første 14 liter! !  ... sa jeg forresten at det variere på antall mellom 23 og 26 i nidars kremtopper? Men så lenge de ikke legger på 'et hint av reke' skal jeg holde fred om akkurat det. Men nå. .et glass saft. . Med bringebærsmak

Ingen kommentarer: