tirsdag, juni 25, 2013

Monstermygg - Noe for dagbladet

Det første jeg tenkte var;  ikke se'n i øya! På lyden hørtes den ut som minst en flue. (det er heavy når du er mygg) Og jeg snakker ikke om en slik søt liten bananflue som roter rundt i luftrommet over gårdsdsgens mat.  Nei vi snakker skikkelig punkerflue med grønn manke.  På snabelen minnet den om en elefant. (overdriver kanskje litt)  Når denne møter deg på do klar til å suge er det så enhver kan bli litt skremt.  Dagbladet er antakelig opptatt med en monsterflott inne i småskauen ellers hadde dette vært noe for tusentipset. Man kan tydelig se på bildet at hun har stukket sugerøret ned mellom brystene og hadde det ikke vært en hun skulle jeg umiddelbart kalt henne Pinochio men nå glemmer vi jo nesten at dette er en flygende smittekilde med blodsugerutstyr som antakelig et finansiert av blodbanken.  Blodsvampen satt altså å lurte bak gardina på toalettet og man trenger ikke rare fantasien for å skjønne at et  bakholdsangrep var under planlegging.  Bare tilfeldigheter gjorde at. . Dyrekjær som jeg er. . Skulle slippe ut det jeg trodde var en flue som stanget hjernerystelse på seg selv mot vinduskarmen som en  mentalpasient. Men der da. . Når jeg kikket bak gardina stoppet plutselig motorlyden og der satt a. I et forsøk på å gjøre seg så liten som mulig, åpenbart fullstendig klar over at hun et avslørt.  Stirrende utover landskapet på utsiden av et skittent dassvindu. Slappe biceps,  lutrygget og snabelen godt stukket inn mellom brysrene i et dårlig forsøk i å passere som vanlig mygg -  som antakelig drømmer om å suge hesten som rusler på tunet full av sine knottefettere badende i gårsdagens fluespray til kun 299 fra felleskjøpet. Men jeg lar meg ikke lure.  Et umiddelbart forsøk på et slag som verden ikke har sett siden Martin Schanche forsøkte å stramme opp unge Michalsen på en videregående skole noen år tilbake,  men ute av trening og fortsatt i redsel for å ende opp som statistikk i dagbladet skjer det utenkelige.  Jeg bommer. Enda mer vondt i den allerede skamferte armen og fettmerker på ruta.   Det er nå jeg forstår at det er henne eller meg.  Som en gammel twin otter starter hun opp begge innsugsmotorene og igjen hører man den umiskjennelige lyden av flue med kromosomfeil før hun går over til høyere turtall og en hz som bare en irriterende myggjævel kan ha. Den du garantert har hørt rett utenfor øret akkurat når du skal til å sovne en het julinatt.  Dassen er så liten at innen jeg får snudd meg er hun bak meg og et lite øyeblikk rekker jeg å tenke at dette fort kan komme innunder prostitusjonslovgivningen på et så lite avlukke med smekken nede samtidig som suger'n flyr rundt med trutemunn. For sikkerhets skyld drar jeg opp smekken men akkurat slike ting gjør aldri et hannkjønn for fort da konsekvensen av å ikke respektere fletteregelen er altfor stor i den regionen og det er akkurat denne Darwin-nølingen sugerøret fra helvete trenger.  Ut igjennom den åpne døra og opp i tynnere luft.  Dagbladet er på flåttkonferanse, forsvaret er i Afghanistan og nærmeste skaderyrkontroll er stengt for natten.  Etter fem minutter med leting rustet med elektrisk fluesmekke, modifisert med nye batterier og deler av sikringen fjernet må jeg innse at twin ottern har lurt seg unna. Og den er neppe på vei til mo i rana. Dette var nærmere mo på ramma.  Svær var faenskapen. Kan det ha vært en genfeil? Kansje en russer? Eller en slags drone på oppdrag for blodgiversenteret? Ikke noe annet å gjøre enn å legge seg, men med henda under  dyna for det er rett og slett det tryggeste.  Men hva er den lyden? Har naboen startet motorsagen kl03 om natten?  Eller er det et fly?  .....

Ingen kommentarer: