tirsdag, oktober 31, 2006

OK Elektriske er livsfarlige! :->

Først ble jeg fryktlig irritert men når jeg får tenkt meg om så kan jeg ikke annet enn å le...

Jeg klipper og limer fra www.okelektriske.no
(nyheter)


"Småbutikker som OK Elektriske er livsfarlige å handle hos"...
Ja.Dette er siste utsagn fra en av våre konkurrenter og vi gir oss ende over!
Vi kan nå med sikkerhet slå fast at minst en av våre konkurrenter har fortalt kunder at det er livsfarlig å handle hos butikker som OK Elektriske AS ( www.okelektriske.no ) . På direkte spørsmål om hvorfor de (som er så store) ikke klarer å matche oss på en del priser ( i dette tilfelle LCD-TV og Surround-anlegg) var svaret:

"Småbutikker som OK Elektriske er livsfarlige å handle hos. Det koster litt mer oss hos fordi du får en trygghet på kjøpet. Ved garantisaker o.l. vil det bli umulig å få hjelp når OK Elektriske AS har gått konkurs (!?). Denne hjelpen vil du alltid få hos oss...."

1. Sannheten er at OK Elektriske AS bruker mye(!) av sin tid på å jobbe med priser
i forhold til det konkurrerende marked.
(Det er jo faktisk vi som skulle hatt ekstra betalt)

2. Konkurs? Det er helt utrolig hva seriøse(?) konkurrenter får seg til å si for å gjøre
noen simple salg. Så vidt jeg vet er OK Elektriske AS langt fra konkurs og vi
minner om alvorlighetsgraden av å spre slike rykter.

3. OM OK Elektriske AS skulle gå konkurs, legge ned eller flytte har dette absolutt
ingenting å si for sluttbruker da vi utelukkende selger seriøse produkter som ikke
er paralellimportert for å tjene noen lusne kroner ekstra.
OM OK Elektriske AS skulle finne på å forsvinne en eller annen gang vet alle som
kan det minste om kjøpsloven:

a) Du kan henvende deg til hvilken som helst elektrobutikk som gidder å yte service
og du vil få hjelp der.

b) Du kan henvende deg direkte til importør
(f.eks. Pioneer, Samsung, Panasonic osv.)

c) Alt du trenger å tenke på er å oppbevare kjøpskvitteringen din!
Det er hele din oppgave for å være 100% trygg i både garanti og reklamasjons-
tiden. Om noen nekter deg dette er det kun manko på kundeservice.

Det ovennevnte gjelder uansett om forhandler er stor eller liten.
Problemet kommer i det øyeblikk den lille forhandeleren begynner å importere varer selv. Da er det ikke lengre noen du som sluttbruker kan lene deg på.

Vi lar oss ikke lengre overraske av hva konkurenter kan finne på å si i kampen om å tjene 100,- ekstra.
Dette tar vi som et kompliment for det er helt tydelig at OK Elektriske faktisk er en
reell konkurent.

Vi takker kundene som har tipset oss om dette og ber dere andre som er i tvil...
Ta kontakt med forbrukerrådet og spør hva de mener om slik "markedsføring".

***

For å underbygge sin påstand ble det også nevnt at:
"OK Elektriske ligger jo ikke engang på www.*******.no eller www.*******.no
(hjelpesider på nett for å finne best mulig priser på div.varer)
Til tross for at de er så billige kan man ikke finne de der.

Svar fra OK Elektriske:
Det koster 1000-vis av kroner i mnd. å ligge på disse søkemotorene og alle er
uavhengige av hverandre. Vi foretrekker å gi kunden disse kronene i form av gode priser istedenfor å sponse div. ukjente nettselskap.

Ta kontakt med oss om dere vil vite mer om slike ting.

Vi fortsetter å selge seriøse produkter til konkurransedyktige priser så får
konkurrentene gjøre som de vil.

p.s. Konkurrenten som her i hovedsak nevnes ligger flere mil unna vår utsalgsbutikk.
Vi sier ikke mer..

MVH
Ole Kristian Temte
OK Elektriske AS
www.okelektriske.no Posted by Picasa

3 kommentarer:

Ernø Ladanyi sa...

Jeg er helt enig me Ole Kristian Temte.
Jeg kjøpte en luftrenser/fukter a beste sweitsiske kvalitet og bedre kundebehandling har aldri fått, både om salg og faglig informasjon.
Trenger je andre elektriske varer skal jeg henvende meg til O.K. Elektriske, det er helt sikkert.
Det er synd, at kokurrentene spekulerer på å få til konkurs så seriøse butikker. Store kjeder klarer ikke å oppnå samme salgskvalitet. Stå på O.K.Elektriske og Ole Kristian Temte

Anonym sa...

Hei
Det her var veldig hyggelig tilbakemelding på et gammel,privat, blogginnlegg!!
Tusen takk for fine ord!

MVH
OK Elektriske AS

Helge Rustand sa...

For noe over tre år siden kjøpte jeg en garasjeportåpner av merket RawLink hos OK. Nå er motoren dessverre utslitt. Slike ting er garantert i fem år. Jeg håper man hjelper meg med en ny. Vi får se hvordan det går. Ny melding kommer etter at jeg har erfart kundebehandlingen