
Var innom en Shell-stasjon her forleden - Har blitt fast kunde da de er, foreløpig, den eneste som selger 99 oktan "race-fuel". Jeg fylte bensin og skulle ha en pølse eller to.
Det var litt kø, men allerede da jeg kom inn hørte jeg den unge damen bak disken spørre kunden først i køen "skal det være en cheeseburger i dag" -en påfølgende pause og et halvsurt "eh..nei?!".
Jenta smilte..
Nestemann kom frem i køen og jenta spurte "Skal det kanskje være en cheeseburger i dag?" -ny pause "Nei!! Bensin,pumpe 2", mens han ristet litt på hodet over dette han opplagt oppfattet som et hinsides spørsmål.
Jenta smilte.....
Neste kunde og jenta smilte med flotte tenner "Hei. Det var bensin ja. Har du lyst på en cheeesburger i dag du da kanskje?" - Denne kunden kikket opp som han skulle sett en skabbrev i full sving med å besudle den ene høna hans mens han relativt iskaldt forklarte at "Nei! Jeg har fylt diesel og få med 20 Marlboro".
Jenta smilte!
Min tur..
-Ja takk!
Smilet ble erstattet av vantro et ørlite sekund før hun gjenvant fatningen, skuldrene datt to hakk og plutselig smilte hun med øynene også(!).
"Det er så hyggelig med en kunde som ikke er sur eller irritert", utbryter hun før hun kaster en burger på varmeplata i noe som ser ut til å være et ekstremt angrep av kundebehandling. Vi som står der bestiller umiddelbart to burgere til (Jeg er fortsatt ikke helt sikker på om noen av oss egentlig hadde lyst på hamburger) - og pølsa jeg egentlig kom inn for å kjøpe ligger jo der og roper på meg- mens jenta forklarer at hun har spørreplikt etter ordre fra ledelsen. På direkte spørsmål om det er slik hele tiden svarer hun at
"Joda. Det er en del kjeft å få"
Jenta smiler....tappertJeg har selv jobbet på bensinstasjon en gang i tiden og jeg er ikke overrasket over at de på kontorstolene gjør hva de kan for å få mersalg,(Jeg sitter selv i en slik stol på dagtid) men jeg betviler sterkt at alle bensinstasjonansatte er så tapre som denne unge damen, som forøvrig sto helt alene en fredagskveld med kø ut døra, så jeg lurer på om ikke ledelsen hadde vært mer tjent med ansatte som ikke får kjeft hele tiden. MEN...penger råder så dette er nok vanskelig å gjøre noe med så min oppfordring blir isteden til kundene...
Ta deg et smilekurs for det kan vel ikke være nødvendig å kappe hånda av betjeningen som gjør alt de kan for å være hyggelige og atpåtil har stående ordre om det.
DE vet ikke om DU er fra ledelsen.
Vi ble stående å vente på at burgerne skulle godgjøre seg mens jenta pleiet de med noe som nesten kunne se ut som morskjærlighet. Køen vokste , et par av de bakerst i køen snudde hoderystende i døra og gikk igjen,(Hvor mange cheeseburgere med DOBBEL ost må man selge for å tjene inn igjen disse?) jenta snudde en burger mens hun trofast spurte nestemann -"beklager at det tok litt tid.Bensin og sigaretter ja. Kan jeg få spørre om du har lyst på en cheeseburger?" -Dama med den altfor trange buksa gadd ikke svare engang, før hun gikk ut med hodet høyt hevet.
Jenta smilte!
-Og der gikk lokket til grøntforet i stykker, men jenta smiler...
Det gikk selvsagt tomt for sirrup i coladispenseren samtidig, men jenta var kjapt ute med å finne flaskebrus uten så mye som å mukke og hele tiden pratet hun med både oss og nye kunder og ikke en gang slapp hun smilet til tross for at verden tilsynelatende gikk i grus rundt henne.
Dessverre var tilogmed navnskiltet hennes preget av stresset så det var umulig å lese hva hun het, men hun har ihvertfall sørget for at jeg skal tilbake til Shell i Mjøndalen og kjøpe Cheeseburger når jeg får lyst på en pølse neste gang for det ble en knallgod burger!
Så dersom jeg noengang skulle finne på å kjøpe en bensinstasjon så bør dere holde godt på denne jenta,Shell!
Blide og fornøyde reiste vi videre og det siste vi hørte var -"Hei , skal det være en cheesburger sammen med brusen i dag?"
"HÆ? NEI!"Vi antar at jenta smilte!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar