lørdag, september 08, 2012

Rallycross; Lyngås - Sånn passe


Jeg dro til Lyngås denne helgen relativt demotivert og vi vurderte å melde avbud helt inntil avreise.
Ingen på teamet kunne, dårlig tid, bilen bare halvklar osv, men gutta på "reserveteamet" fikk overtalt meg til å stille. Utgangspunktet var å ta dette som trening, men nå er det engang slik at når man først får hjelmen på hodet og lukta av bensin fyller cockpiten vil man allikevel gjøre det beste mulig.
Får ikke helt til det etter første dag på Lyngås selv om dagen helt klart har hatt lyspunkter.
Startet dagen med et skikkelig dårlig heat og kjørte fryktelig suppe. Burde ihvertfall(!) hatt en andreplass men hanglet så vidt inn til tredjeplass.
Heat nummer to gikk mye bedre og det ble nok en tredjeplass, men det er en helt grei plassering når man har gjort sitt beste.
Så begynte moroa før heat tre. Var litt sent ute allerede og hadde allerede blitt ropt opp. Starter bilen og den går på tre sylindere.
Ikke noe nytt probem - Har en ventil (mest sannsynlig) som ikke henger helt med og det kommer litt olje inn i sylinder en. Regnet med det bare var å ta opp plugger og rense. Fikk gutta på teamet til å gjøre dette imens vi trillet ned mot start. Viste seg at en plugg var defekt og en pluggkabel var tvert av.
En kombinasjon av skikkelig uflaks og et helt ferskt team - Slikt må man regne med.
Etter mye hjelp fra konkurrenter og forbipasserende fikk vi i gang bilen rett før vi ble utelukket for å ha brukt for lang tid. Fikk på hjelmen på startplata og rakk akkurat starten.
Kjørte da inn til en 2.plass jeg personlig var knallfornøyd med.
Hang på helgens favoritt helt til målstreken
Kjørte kraftig opp fra ca.20.plass til 14.plass
(de 11 beste etter 5 omganger kommer til finale)
Men havnet tilbake på en halvgrei tredjeplass i fjerde omgang (dagens siste heat)
Dette fører til at vi nå må kjøre ekstremt bra og i tillegg har nesten mer enn mulig flaks for i det hele tatt å komme til finale på søndag.
Både bil og sjåfør hadde hatt godt av litt fri, men gutta ville absolutt at vi skulle kjøre og det er vel kanskje dårlig å reise hjem om man ikke får de plasseringene man ønsker.
Stiller til start på søndag og kjører femteomgang så får det gå som det går.
Helgens målsettting var faktisk å bli blandt de 20 beste og der er vi jo , for øyeblikket, godt innenfor.

Takk til "reserveteamet":
Kim Lyshaug, Kristoffer Bringebøen, Simen Samuelsen
og takk til tidligere kollega Kim Andre Teigen for at vi rakk tredje omgang med alle fire sylindere i gang.

Sees i morgen
Snart sesongslutt nå kjenner jeg...

Skal fortsatt selge motor i håp om å finanseiere mer krefter, så kjenner du noen som vil ha en meget habil rødblokkmotor, Volvo, 2,4 - si ifra! 
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: