tirsdag, oktober 20, 2015

Bur

Zoo er fint. Mange fine dyr og dyr er gøy men det er litt bismak.
Jeg er ikke , på noen måte, i mot dyreparker og jeg har vært i mange av de. De fleste steder (jeg har vært) ser det ut som dyrene har det noenlunde bra med god tumleplass og alternativet for akkurat disse individene er ikke nødvendigvis noe særlig bedre - Heller tvert i mot.
Men..Det er et trist syn når de sperrer store, stolte fugler inn i bur som gjør at de så vidt har plass til å slå ut vingene. Dette blir feil og er ikke noe jeg ønsker å se. Man får vel egentlig ikke så mye ut av å se på det heller. En ørn som sitter å vagler , fortsatt stolt, å ser ut på verden gjennom et bur.
Som en straffange... Lurer på hva denne har gjort galt?
Han har vel ikke gjort noe galt annet enn å ha uflaks i det store lotteriet...
Det er noe veldig trist over akkurat det.
Akkurat der var Berlin Zoo godt representert og det syntes jeg lite om.
Andre ting igjen var flott. Flodhestene så ut til å ha et kjempested med det meste, men dette var ikke slik man ser og er vant til i Scandinavia. Det er trist!



Ingen kommentarer: